Zde můžete vkládat své dotazy související s činností Městské části Praha 19 a Úřadu Městské části Praha 19.

Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 19 nebo voleným zástupcem samosprávy.
Upozorňujeme, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům - toto není diskusní server.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu.

Abychom mohli řádně vyřídit Váš podnět, zanechávejte na sebe prosím zpětnou vazbu.


                               

 Čas a datum :        10. srpen - 2017- 10:37
 Jméno :               Martina Vostárková
Dobrý den,
ráda bych požádala, zda by bylo možné apelovat na ROPID, aby na linky městské dopravy přes Kbely byly více nasazeny nízkopodlažní spoje a zároveň byla i posílena linka 185 mimo špičku. Jelikož zde žije hodně rodin s malými dětmi, často se stane, že se všechny kočárky do autobusu nevejdou nebo brání ostatním cestujícím ve výstupu z autobusu. V době mimo špičku je pak doprava na metro obtížná především s kočárkem, díky dlouhým intervalům a malému počtu nízkopodlažních spojů a nespolehlivým časům příjezdu příměstských autobusů. Domnívám se tedy, že linka 185 by měla jezdit častěji a v době dlouhých intervalů především nízkopodlažní (ideálně kdyby se stala nízkopodlažním spojem).
Zároveň bych požádala i o apel na řidiče, kteří zajíždějí k autobusovým zastávkám, aby více dbali na blízké zastavení u chodníku. Často se setkávám s tím, že ač se jedná o nízkopodlažní autobus, řidič zastaví tak daleko od chodníku, že nelze s kočárkem do autobusu bez pomoci najet či vystoupit (nebo je to jen taktak) a pro osoby se sníženou schopností pohybu to znamená, že stejně musí nejdříve vystoupit na silnici a pak až na chodník.
Předem děkuji.


KOMENTÁŘ


[ zaslal Radek Čermák, 08/10/17 14:10 ]

Vážená paní Vostárková,
všechny tyto záležitosti jsou v řešení, ale bohužel to trvá pomaleji, než bychom si všichni přáli. Hodně si slibujeme od zřízení obratiště autobusů u kbelského hřbitova.
Dokonce usilujeme i o zavedení nízkopodlažních vlakových spojů.
Vaše připomínky jsem předal rovněž organizaci ROPID.
S pozdravem
Radek Čermák,
referent odd. dopravy OŽPD ÚMČ Praha 19.

odpověď


[ zaslal Lukáš Fiala, 08/11/17 22:18 ]

A je vám jasné, že žádná vlaková zastávka na téhle trati nemá vysoká nástupiště, a jak blbě se pak do nízkopodlažní části regionovy nastupuje (protože tam nejsou ty výsuvné schůdky a madlo)?

odpověď


[ zaslal Radek Čermák, 08/21/17 13:44 ]

Vážený pane Fialo,
nástupiště na nové zastávce Praha-Kbely, Jilemnická a Praha-Čakovice, Havraňák by mělo výškou hrany odpovídat nástupu do nízkopodlažní soupravy. Ostatní zastávky bude možné začít řešit po dokončení studie proveditelnosti zkapacitnění železniční trati č. 070. Studie je v gesci Správy železniční dopravní cesty a měla by být zpracována v nejbližších měsících.
S pozdravem Radek Čermák,
referent odd.dopravy OŽPD ÚMČ Prahy 19.

odpověď


[ zaslal Martina Vostárková, 08/23/17 14:48 ]

Vážený pane Čermáku,
děkuji za informaci, absence nízkopodlažních vlakových spojů je velkým mínusem současné vlakové dopravy, a bude určitě skvělé, když se to změní. Musím ale reagovat na vyjádření pana Drápala z ROPIDu. To co pan Drápal prezentuje jako výhodu, tedy že zde jezdí nízkopodlažní autobusy 375 a 302, a tudíž není třeba řešit nízkopodlažní linku 185, je naopak velkou nevýhodou. A požadavek na častější nízkopodlažní spojení 185 je opodstatněný. Především na lince 375 odmítají řidiči autobusu kočárky brát s argumentem, že již jeden kočárek vezou. Opakovaně se mi stalo, že mne s kočárkem odmítl řidič vzít, ač byl autobus poloprázdny. Pokud se již v autobusu jeden kočárek nachází (nebo invalidní vozík), tak přesto že by se tam vešly další 3, odmítne je řidič vzít. K čemu nám tedy je garantovaná nízkopodlažní linka, která ale ty, co nízkopodlažní spoj potřebují, nebere? Mimo špičku je pak neuvěřitelně obtížné se na metro dostat, 185 nízkopodlažní nejede a dopravce PID vás nevezme...375 by mohla být klidně bariérová a na bezbariérové možnosti dopravit se s kočárkem na metro Letňany z Kbel by se skoro nic nezměnilo. A 375 ve směru do Letňan opravdu většinou včas nejede, což ale není ten hlavní problém, problémem je, že pro bezbariérovou dopravu na metro se s ní nedá počítat, a pokud není jiná možnost, musí se rodiče s kočárky obrnit proti hulvátskému chování některých řidičů a s trpělivostí čekat na příští volný autobus. Taková je realita bezbariérové dopravy pro cestující z Kbel. Pan Drápal tedy opravdu neví, jak se věci ve skutečnosti mají. Pokud se tedy ROPID rozhodl ponechat dopravu na metro Letňany mimo špičku na příměstských linkách a dopravcích, měl by mít s nimi domluvené takové podmínky, které opravdu klasické linky městské dopravy nahradí. Nyní tomu tak není a opravdu to není výhoda. Je snad jasné, že než autobus přijede do Kbel, nějaký ten kočárek se po trase většinou najde a cestující z Kbel už mají smůlu. Řeší MČ s ROPIDem i toto? Situace je dost neúnosná. Prosím o reakci ROPIDu i na tento stav. Děkuji.

odpověď


[ zaslal Radek Čermák, 08/23/17 17:07 ]

Vážená paní Vostárková,
Váš podnět jsme opět předali ROPIDu. Na druhou stranu musíme dodat, že minulý týden právě díky ROPIDu velká Praha rozhodla o nákupu dvou nových částečně nízkopodlažních vlaků na linku S34. ROPID se v rámci možností snaží vyhovět co největšímu počtu cestujících.
S pozdravem Radek Čermák,
referent odd.dopravy OŽPD ÚMČ Praha 19

odpověď


[ zaslal admin, 08/21/17 15:12 ]

zveřejňujeme odpověď organizace ROPID:
Dobrý den,apelovat na dopravce můžeme, nízkopodlažní autobusy jsou rovnoměrně rozloženy na všech linkách PID. Kbely mají tu výhodu, že na páteřní lince 375 jsou garantovaně nízkopodlažní všechny spoje, na lince 302 taktéž. Posílení provoz na lince 185, tedy alespoň v úseku Bakovská – Vinořský hřbitov, a zpravidelnění souhrnného intervalu s linkou 302, tím pádem lepší rozložení cestujících mezi obě linky, je v řešení. Linky 375 i 378 (příměstské) vykazuje spolehlivost jak ve špičkách, tak samozřejmě v mimošpičkových obdobích a lze se na ně bez problému spolehnout. Pravidelnost linek 185 a 302 je ovlivněna aktuální dopravní situací v Prosecké ulice, nicméně to také platí hlavně pro ranní špičku a v dopoledním sedle jezdí linky pravidelně. Trend zvyšování nízkopodlažních spojů pokračuje, dopravci již nakupují pouze nízkopodlažní a většina z nich také klimatizované spoje, ale bohužel tuto situaci nejsme schopni vyřešit ze dne na den.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Ing. Filip Drápal | odbor marketinguvedoucí odboru, tiskový mluvčí

odpověď


[ zaslal Táňa L, 09/20/17 15:03 ]

Dobrý den, úplně souhlasím s paní Vostárkovou, dostat se s kočárkem do autobusu je ve Kbelích poslední dobou skutečně sázka do loterie. Chápu, že nelze hned posílit linku 185 nízkopodlažními vozy, ale snad by šlo dohodnout s dopravcem provozujícím linku 375 zrušení nesmyslného nařízení o jednom kočárku ve voze. Do autobusu se skutečně minimálně dva bez problému vejdou, aniž by to jakkoli omezovalo ostatní cestující.
Děkuji, Táňa L.

odpověď


[ zaslal Radek Čermák, 09/21/17 03:50 ]

Vážená paní Táňo,
Vaši připomínku jsme předali organizaci ROPID.
S pozdravem Radek Čermák,
referent odd.dopravy OŽPD ÚMČ Prahy 19.

odpověď


[ zaslal admin, 10/02/17 14:23 ]

Zvěřejňujeme odpověď organizace ROPID:

Dobrý den,
je na řidiči, jestli do autobusu vezme druhý kočárek, nebo ne. Ne všechny autobusy jsou stavěny na přepravu 2 kočárků zároveň, kdy např. mohou příliš zasahovat do prostoru pro ostatní cestující a omezovat tak průchodnost autobusem. Hrozí také, že v případě nutnosti rychle opustit autobus bude druhý kočárek blokovat prostor u dveří. Smluvní přepravní podmínky proto říkají, že je možné přepravovat 1 kočárek na 1 plošině k tomu určené. Na lince 375 však povětšinou jezdí autobusy, které mají dvě plošiny, tudíž lze současně přepravovat dva dětské kočárky – po jednom na každé plošině.

Rozhodně není zakázáno, aby řidič vzal do autobusu více než jeden kočárek na plošinu, řidič může dle provozní situace povolit přepravu dalších kočárků. Záleží na jeho rozhodnutí. Řidič je osoba odpovědná za bezpečnou přepravu cestujících a jeho rozhodnutí musí cestující respektovat.

S pozdravem a přáním hezkého dne,
Ing. Julie Senohrábková | odbor marketingu
vedoucí oddělení komunikace

odpověď


Vaše jméno*

e-mail*

komentář*
Můžete použít tyto HTML tagy:<p> <u> <i> <b> <strong> <del> <code> <hr> <em> <ul> <li> <ol> <span> <div>

Opište prosím čísla, která vidíte...*
 
.